Teatr Kamienica
A gdyby tak stać się znanym, pięknym i bogatym w kilka tygodni? To marzenie, niegdyś nieosiągalne dla zwykłego człowieka, w czasach social mediów może stać się rzeczywistością. Wystarczy jeden dobrze skrojony filmik, który wskoczy na falę algorytmu i wyniesie cię na Olimp influencerów.
Typowa warszawska rodzina Irenki i Marka wiedzie całkiem udane życie. Mają prawie wszystko. Mogą pojechać na wakacje prawie wszędzie. No właśnie, prawie… Gdy pojawia się szansa wygrania luksusowego mikroapartamentu na ekskluzywnym osiedlu "Złota Rybka", nie mogą się oprzeć pokusie. Warunek? Wystarczy, że w ciągu kilku tygodni upolują 50 tys. followersów.
Rozpoczyna się wyścig o lajki. Zawodnicy: urocza i (przynajmniej oficjalnie) #SzczęśliwaIrenka (Izabela Dąbrowska), zagubiony w postpatriarchalnym świecie #KołczMark (Michał Czernecki), bojowniczka o ekologię i prawa kobiet #Barbi (Karolina Charkiewicz) oraz profesjonalny #Sleeper (Marcin Stępniak) (dajcie suba dla Sukuba!). Za sznurki pociąga demoniczna #CyberWoman (Olga Sarzyńska) - uber-influencerka i uosobienie bezlitosnych algorytmów w jednym. A w tyle za tym szaleństwem pozostaje Babcia (Małgorzata Rożniatowska)… Apetyt rośnie w miarę polubień, a algorytmy stopniowo przejmują kontrolę nad ich życiem. Jeszcze jeden lajk, jeden followers… a marzenia #SzczęśliwejRodziny zostaną spełnione. Czy w tym wirtualnym wyścigu uda im się naprawić relacje rodzinne i czy będą jeszcze potrafili odróżnić siebie od swoich wirtualnych awatarów?
"Rodzina w sieci, czyli polowanie na followersów" to najnowszy projekt autorski Wawrzyńca Kostrzewskiego, znanego młodym widzom Kamienicy ze spektakli "Wszechmocni w sieci" i "Dragi donikąd", tym razem skierowany do widzów w każdym wieku. Spektakl, uciekając od prostych ocen, przystawia absurdalną i humorystyczną soczewkę do kultury social mediów, influencerów i chronicznego bycia online.
Premiera: 10 września 2024.
W spektaklu mogą uczestniczyć widzowie od 13 roku życia.